Tre år tillsammans!

Alla inlägg under januari 2011

Av thefabfive - 15 januari 2011 11:36

Här kommer lite filmer från i torsdags när vi var inne i idrottshallen. André och Parling skulle vara lite akrobatiska   . En hel del knasigheter, som alltid, som vi bjuder på ;)! 

Om ljudet på filmerna hakar upp sig, är det bara att pausa filmen så ska det fungera sen. 

 

 


 


Av thefabfive - 11 januari 2011 16:21

Ja, då är första dagen avklarad och alla verkar leva. Idag hade vi bara spanska och matte. Tro det eller ej, men jag förstår det vi håller på med i Matte B bättre än det jag gjorde i Matte A... Mysko! Har min hjärna fått en nytändning över lovet kanske?

Aja, måste i alla fall göra ett prov nästa vecka som innefattar hela Matte A kursen för att få G.. Nej, jag är inte så smart när det gäller matte. Så ska försöka fixa ett G nu, hoppas jag klarar det! Tolererar fasiken inte ett IG!!


Just ja, efter skolan gick jag ner på stan och köpte lite kläder och en ny piercing till läppen. En svart kula med en vit stjärna i. Kommer säkert finnas med på nån bild framöver.

Men nu lär jag börja plugga matte så jag fixar detta nu!

Ha det bra//

Tusse


  Får bli en bild från nyår på oss alla + vår käre vänn Jessi :)

Av thefabfive - 10 januari 2011 16:56

Hej o hå, precis som Tusse skrev så är vi tillbaka .. skolan började idag (: 

Ja, nästan i alla fall. Parling och André fick ju lov att gå i skolan   . 

För mig och Jossan så började terminen inte riktigt som planerat.. Eftersom det är måndag så har alla på skolan inviduellt val (i-val). 


Dagen börjar med att bussen är 45 min försenad ! Jag ska kliva på bussen 07.20, men får istället sms av en kompis som säger att bussen inte kommer upp för en backe på grund av att det inte är plogat , så dom skulle bli stilla stående och vänta på en plogbil . Efter en bra stunds väntande så kommer bussen till oss ca 08.05 När vi sedan kommer till Smb där Jossan ska gå på, så måste vi tydligen byta buss för att vi inte får åka med den där bussen upp till Ludvika och skolan. Efter en massa diskutioner mellan bussnubbarna så skulle vi tydligen inte byta buss. Så vi får gå på samma buss igen, och klockan var nu 08.15 (vi börjar 08.30) Efter mycket om och men åker vi i alla fall mot Ludvika. 

Men när vi nu istället kommer till Ludvika, klockan 08.40, tänker busschauförren inte åka upp till skolan eftersom hon var så försenad. Så vi skulle istället få gå till skolan. Då kommer ännu en busschaufför som säger att vi ska få åka med en bit, så det blir närmre skolan. Så vi får då stå en stund och vänta på att dom grejade vid stationen. När vi ännu en gång börjat åka och kommit "fram" till hållplatsen. Börjar vi gå mot skolan.. Efter 5-7 minuters gående kommer en annan buss som ska upp till skolan som var snäll nog och plockade upp oss så fick åka sista biten. 

Så efter mycket om och med kom vi fram till skolan en halv timme försent.. Eftersom det var min och Jossans första lektion på det i-val vi valt ville vi såklart skynda oss, men det första vi får höra när vi kommer upp till skolan är att lektionerna är inställda   ! Så allt krångel var för inget.... Så en halv timme senare åkte vi hem igen , positiva är ju i alla fall att vi fick lite längre jullov. Men vilken morgon   . 


Nytt försök imorgon i allafall, då slutar vi före ett i alla fall. Skööönt :D! 

/ Angelica 


  

Av thefabfive - 10 januari 2011 08:52

Då var skolan igång igen efter julens alla festligheter. Ny år firade vi alla tillsammans med Jossans granne och fyra till. Trevligt var det i alla fall. För övrigt så har det varit ett ganska så lugnt lov för min del med lite fotografering och umgåtts med pojkvännen.

Dagen skulle ha börjat med I-Val, men Japanskan börjar inte förens nästa måndag. Så jag är hemma idag pga att Japanskan är en heldagskurs.

Men nu lär jag kila iväg en stund.

Ha det bra och sköt om er under 2011!

// Tusse


En av förra årets julklapp, Snowboard

   

Jag på Ny år.

Presentation


100% Sanning - Vi skriver om det som händer och sker.

100% Oseriöst - Det vi skriver om är kanske inte så viktigt.

100% Seriöst - Men det är seriöst att bloggen kommer finnas i tre år.

100% Fem blivande studenter - Galna och underbara!

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Skriv något roligt innan du går!

Blogglovin

bloglovin

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser du våran knäppa men bästa blogg?
 Flera gånger om dagen! Älskar er
 En gång om dagen typ..
 Det här var första gången och jag kommer komma igen!
 Det här var första gången och sista.

Tidigare år

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards