Tre år tillsammans!

Alla inlägg under februari 2011

Av thefabfive - 26 februari 2011 21:20

  

Av thefabfive - 22 februari 2011 20:33

Har så himla tråkigt just nu! Sitter med datorn i knät och försöker se på tv samtidigt. Men det är ganska svårt när man inte ser texten osv. (Har inga linser eller glasögon på mig)

Men ja, dagen började med att jag trodde att spanskan var inställd, för att läraren hade skrivit ut det på "Vklass" men det visade sig att det var lektion i alla fall.

Dock så var jag ju med på de andra här på bloggen på deras spanska steg 4. Kan ju säga såhär att jag förstod inte speciellt mycket... Lärde mig i alla fall att det tydligen finns 4 olika "språk/dialekter" inom spanska. Hel skumt tyckte jag och andré hehe.

Sen hade jag matte som vanligt uppe i A1 med vår kära vän Jessica, hel skön brud det där :D

Igår hade vi japanska läxförhör och jag fick alla rätt :D Super nöjd!

Men sen så kom inte den förbannade bussen upp till skolan som den ska göra, så jag fick gå ner till stationen och vänta en timme extra. Suck säger jag bara!

Nu på torsdag så ska jag ha prov i spanska, känner mig verkligen inte taggad för det!! Men nu lär jag sluta skriva. Ha det toppen // Tusse


  Gammal samhäll/svenska bild när vi inte gjorde någonting ^^

Av thefabfive - 18 februari 2011 15:38

Hej och hå, varit dålig uppdatering nu från de FAB 5   .. Men veckan har tagit död på oss ! Varit prov, inlämngsuppgiter, redovsingar, utvecklingssamtal och säkerligen en miljon andra saker känns det som! Fredag idag i alla fall och det är ju bra härligt (: vi alla har haft utvecklingssamtal idag och då "jobbat" våra lektioner utan lärare från 10-15 - 14-15 och men SP10B hinner myyyyycket hända på dom timmarna. Så tänkte bjuda på en del filmer och bilder   . 


  Lektionen: Svenska/Samhäll. 

Vi skulle jobba med att läsa ett "litet" häfte på sådär 35 sidor -.- Parling tyckte dock de var roligare att ta mitt häfte och kasta ut genom fönstret. Roliga var bara att två sekunder efter kommer hon på att det var HENNES häfte hon kastat ut på taket .. dumfan ! Så André hänger sig ut genom fönstret och ska ha upp häftet, som sedan visade sig vara mitt iaf   Så här såg även det ut -.- .... 


   Allt man behöver är alltså lite hjälp av varnadra och en låång linjal , så kommer man åt taket som är 1-1,5 m längre ner (; 

   André (som alltid någon annan stans ÄN på stolen -.-) och Tusse :) 

Inga lärare + Sp10b + en TV = massa andra galenheter   


   Andrés egen lilla film om jag vet inte vad !?!?! Och Parling är ju värdelös på att filma x) Hahaha !(: 

Men nu har ni en hel del uppdatering från dagen ! 

Parling har även lovat att kasta in bilder från idrottslektionen då vi hade Curling och lite andra händelseler :) 


/ Angelica 

Av thefabfive - 10 februari 2011 18:57

Den här dagen kan gå och ta sig nånstans! Först hade vi matte, som gick helt okej. Tur var väl det.

Sen skulle vi åka med bussen ner till ABB Hallen för att spela Curling med klassen. Det slutade med att vi fem idioter hamnade på ett ställe som hette smultronstigen eller varför inte nämna dillstigen? Vad är det för grönsaks/bär land som finns i ludvika? Idiotiskt!!!! Den som kom på namnen måste ha haft för mycket fritid...

Solsidan kom vi också till. Jag såg då verkligen ingen sol där.

Sen när vi väl kom fram efter en timme så var vi redan 25 minuter försenade. Så vi satte igång att spela direkt, alla eller några av oss verkade skämmas över att komma sent, men vafan, det händer alla. Inget att grubbla över.

Efter curlingen åkte jag hem med 12 bussen. Skönt som attans må jag säga.

Nu ska jag fortsätta irritera mig över all jäääääävla snö som vräker ner   

Ha det // Tusse


  Får bli en bild från nyår 2010.
Jag, Gel, André och vännen Jessica!

Av thefabfive - 9 februari 2011 18:52

.. onsdag (men måndag för mig   )  

men i alla fall en aning totalt urspårad dag ! Fokusen var någonstans mellan noll och tre?! Har haft svenska/samhäll idag hela dagen viket betyder att vi jobbat med ett och samma arbete HELA dagen. Men synd för mig så fick min dator utbrott på mig och ingenting fungerade, så jag fick inte igång mitt arbete. Vilket betyder att jag ungefär spenderat skoldagen med att sitta inne på facebook från halv nio till två ! :) Hehe, bra där eller ?! .. Hur som helst har dagen bjudit på huuuur mycket skratt som helst och våran grymt berömda SP-humor :) .. 


Orkar inte skriva så mycket mera, men en fin kortfattning på en galen dag :) 

Dagens fulaste var lätt André och Tusses "fina" uppfinning, vi hittar när vi kommer in i klassrummet ........ 

Fel roterad bild -.- 

men dom hade ju i alla fall varit kreativa och knutit fast en stor linjal i lampan -.-' Jaa vad säger man ?!?!? SP helt enkelt ! Ingen dag är den andra lik ;) 


/ Angelica 

Av thefabfive - 8 februari 2011 19:38

...Överraskningar!

Jo det var såhär att jag slutade kvart i 12 idag för att jag går på en annan matte än vad de andra gör.

Så när jag hade slutat gick jag ner på stan för att köpa lite nya piercingar(för att jag har tappat de andra -.-') Men i alla fall så gjorde jag det och det gick jättebra.

Sen mötte jag upp mamma och pappa på BK's för en lätt fika. Efter det åkte vi till coop för att handla, och där kom alla överraskningar..

Och jag menar det verkligen! Det är inte varje dag man ser en REN i en mat affär    Sen såg jag jätte paprikor och kokosnötter som såg ut som smile gubbar. Jag säger bara holy moly vilken knäpp dag!


 

Lilla jag i fredags hemma hos Gel

 

Här är den berömda renen jag pratade om! Snacka om att man kände sig ut stirrad! Det var en jävel att vakta bröd i alla fall :S

 

Jätte paprikorna!

 

Kokosnötterna Aka Smile gubbar   


Ha det// Tusse

Av thefabfive - 6 februari 2011 22:47


 
 
  sp10b på idrottslektion -.-

       vi lekte lite med våra mobilers kameraramar .. snyggt resultat min mobil fick på ;)     skojig historia lektion, glada var vi för facebook fanns nära och att vi var klara med grupparbetet!! ;)    

andré den lilla klätterapan hittade en ny vän, jag döpte den men det är inte barnvänligt så det tar vi inte nu ;)       vi försökte lösa några mattetal, vilket inte gick så värst bra, snillen spekulerar..  

vi hade väldigt roliga lektioner -.- kolla bara på jessica         men busade gjorde vi på rasterna iaf!! :D        

vi hade en till rolig lektion och där står vår fröken och babblar och ingen i klassen lyssnar men hon babblar på -.-


//parliing

Av thefabfive - 5 februari 2011 20:09

Tjena folket, sitter hemma hos Amanda och melodifestivalen har precis börjat ! Men tänkte bara bjuda på lite snabb uppdatering med filmer från veckan :) 


Två filmer från idrotten i torsdags - idrott är mycket mer än bara idrott med oss fem (: 
Andre och Parling visar hur det går till ...   

   André visar sin kreativitet med rep


  
 / Angelica :) 

Presentation


100% Sanning - Vi skriver om det som händer och sker.

100% Oseriöst - Det vi skriver om är kanske inte så viktigt.

100% Seriöst - Men det är seriöst att bloggen kommer finnas i tre år.

100% Fem blivande studenter - Galna och underbara!

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Skriv något roligt innan du går!

Blogglovin

bloglovin

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser du våran knäppa men bästa blogg?
 Flera gånger om dagen! Älskar er
 En gång om dagen typ..
 Det här var första gången och jag kommer komma igen!
 Det här var första gången och sista.

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards