Tre år tillsammans!

Alla inlägg under april 2011

Av thefabfive - 26 april 2011 15:51

Nu är vi tillbaka efter det härliga lovet som var fyllt av sol och härligt väder + god mat. Men nog om det.

Idag så började dagen med spanska nationellt prov för alla de andra här på bloggen. Men inte för mig (för jag går steg 1.) Så jag hade vanlig spanska lektion.

Sen så skulle jag jobba med samhälls uppgifter på min "matte tid". Men eftersom jag är klar med matten så tänkte jag nyttja den tiden. Det blev dock inte så, eftersom det inte fanns någe trådlöst internet på "hyllan" som det kallas. Så jag gick ner på stan och träffa en kompis.


MEN dum som man är så glömmer man USB-minnet kvar i skåpet, så det blev inget pluggande hemma heller. Klantarsle man är då, Suck!

Jag har tyvärr inga nya bilder från dagen. Utan det är Angelica som har några. Dom kanske kommer upp senare idag. Vi får väl se.


Just ja. Glömde berätta att André, är på hemligt uppdrag på okänd ort.. Haha nej, inte okänd ort men ja. Han håller på med några saker som inte kommer att avslöjas än på ett tag. Ni får vänta på den karamellen ett tag  

Nu ska jag kila. 

Ha det toppen! // Tusse

Yo!

Av thefabfive - 17 april 2011 20:02

Tjenare!

Sitter här och lyssnar på musik och tycker synd om min hand. Klantig som jag är så lyckades jag riva upp handen på en spik idag när jag rev bort lister ifrån väggarna. (ska göra om rummet ;).)

Men jag tänkte lägga upp lite bilder som jag hittade på mobilen. Så ENJOY!


  Jossan och jag på filmfesten vi var iväg på   Parling darling och jag   Tog kort på parling och jossan när de var uppe och dansade. Man ser inte sådär jätte mycket, men ni får stå ut ;)   Min underbart älskade maskot. Framställd på en samhällslektion   Jag på idrotten när vi pimlade   Sötaste Jessi hihi ^^   Jossan :)   En del av klassen. Parling som sitter där i svart mössa ;)   Del av klassen  R.I.P Maskotten Olle. Våran historia lärare var väldigt kall hjärtad och suddade ut honom när hon hade resten av tavlan att skriva på. (Han var längst ner i hörnet på en 3-4 meters lång whiteboard tavla...)


Ha det toppen nu alla!

// Tusse

Av thefabfive - 17 april 2011 19:35

Nu tog jag saken i egna händer och fixade bloggens färger osv, va så mörkt så nu är det ljusare och lite nytt iaf nu till våren! :)

Kom ihåg att kika tillbaka och kolla på alla våra knäppa filmer! Enkelt att hitta om du klickar på kategorin "Filmer från skolan" & "övriga filmer" och få er ett gott skratt. Eller alla bilder och alla inlägg från 2010! Gud det är ju pinsamt hur man skrev och alla bilder... haha Men det är ju det som är meningen med denna blogg att vi ska kunna blicka tillbaka på hur vi såg ut och hur vi var under gymnasietiden.

Älskar er underbara vänner! Och så klart dig med Jessi fast du inte är med i denna blogg.


//Jossan fixar


 

Av thefabfive - 17 april 2011 19:03

Ja hej! Jag vågar nästan inte skriva här för risken att bli utskälld för att det var alldeles för länge sen jag gjorde det sist.. Men jag måste bättra mig igen! Jag lovar.

Ja vad ska jag skriva om då? Jag har varit sjuk i ungefär en veckan och var hemma i torsdag och fredags så mitt lov började då.. fast det är inte så kul att vara sjuk och ha 40 grades feber och hosta så man får träningsvärk i magen (skämosido)

Jag är iaf bättre nu och det är lov imorgon! På tisdag drar jag och parling te kupolen och ska shoppa massa nya fina sommar kläder, nu när jag rensat ur min garderob från fula och massa förstora kläder!!

Solen skiner här i Smb oc har gjort hela dagen och eftersom jag inte får anstänga mig så mkt ännu så har jag legat i solen och haft det skönt så nu börjar man få en fin brun färg, så underbart!


Nu vet jag inte vad jag ska skriva.. men som sagt hoppas alla andra får en riktigt bra påsk! :D och nu tänker jag bjuda på massa bilder!

Puss hej från Josefin


***


Vi har varit på filmfest på en torsdag med skola dagen efter, det var en ny upplevelse haha!

Jag & Parling skulle vara FBI agenter.



Film fest

Jag och ANdré & Tusse som var Alladin och Jasmine.


***

Bilder från en eftermiddag då jag hade kameran med mig



       

Av thefabfive - 15 april 2011 14:15

Äntligen är dag dags för ännu ett välbehövligt lov. Börjar kännas nu att det inte heller är långt till sommarlov, alla större slutarbeten, projekt och för att inte tala om alla nationella prov i spanska och matte närmar sig .... Så nu behöver vi ett lov ! Men som alltid, så är vi snart tillbaka igen. Förhoppningsvis med bättre uppdatering från oss alla :D GLAD PÅSK OCH HA ETT HÄRLIGT LOV SÅ LÄNGE :D


     
/ Angelica, André, Amanda, Therese & Josefin 

Av thefabfive - 13 april 2011 13:05

Hej där!

Jag var ju som sagt ledig i måndags pga tävlingar i Karlstad. Det gick helt okej för mig och hästen. (för er som inte vet, så är det trav jag håller på med) Fick med 2000kr hem. Inte illa det.

Men på vägen hem så började jag känna mig allt mer febrig och nös hela tiden. Så jag var hemma igår och även idag. Så vi får se om jag ens kommer till skolan denna vecka. Men annars får ni uppdateringar från skolan av de andra.

Det var väl det...

Men ha det bra och håll er friska!

// Tusse


 

Snart sommar också! Därför får ni en sommarbild :)

Av thefabfive - 11 april 2011 13:49

Mååååååååndag och sista veckan innan påsklovet   bra härligt ! Som vanligt så innebär måndagar i-vals dagar , så jag och Jossan är hemma idag också och har hemstudier. Dom andra är väl i skolan som vanligt och busar runt,  eller hörde det ryktades om att Tusse är ledig idag och är och tävlar i Karlstad .. Så lycka till Tusselusse :D! Tisdag imorgon och kort dag, sen rullar väl dagarna på rätt fort som dom brukar, sen är det faktiskt helt och påsklov :D Får väl se vad som händer, men ni ska väl allt få lite uppdatering och bilder under den här veckan och något under lovveckan också  

Sen är det faktiska bara EN månad kvar till sommarlovet , och vi har gjort första året i gymnasiet :D Rätt sjukt hur fort tiden har gått :) Så bloggen fyller ju ett år om några månader då också, kanske dags att göra en liten renovering, ny header osv nu eller vad tycker ni :) ?! Visar sig, får bli en överaskning ! Men nu ska jag fortsätta min paus från plugganet och göra något annat ? (:

  Bjuder på en av mina berömda kossor sålänge :D Lovar att ni ska få roligare bilder från skolan sen också, SÅ NI ANDRA BLOGGDRIVARE FÅR OCKSÅ BÖRJA KASTA UPP LITE NYA BILDER ! ANNARS SKICKAR JAG TUSSE PÅ ER :O 
   HAHAHAHAHAAHAH! Hittade bland mina bilder på datorn. Bilden är från någon bok från nian  
 
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeejs

Angelica  

...

Av thefabfive - 10 april 2011 18:47

Okej, trilla inte baklänges men det är faktiskt jag som bloggar :o

Suprise suprise!

Kan ju be lite om ursäkt från alla här eftersom vi har rätt så mycket i skolan nu.

Eller tjaa, alla förutom jag, för jag pluggar bara om jag har lust för det   


Hoppas alla i världen har det bra föresten :')

eller ja, inte alla men rätt så många iaf !


puss och kram alla gurkor


 

Presentation


100% Sanning - Vi skriver om det som händer och sker.

100% Oseriöst - Det vi skriver om är kanske inte så viktigt.

100% Seriöst - Men det är seriöst att bloggen kommer finnas i tre år.

100% Fem blivande studenter - Galna och underbara!

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Skriv något roligt innan du går!

Blogglovin

bloglovin

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser du våran knäppa men bästa blogg?
 Flera gånger om dagen! Älskar er
 En gång om dagen typ..
 Det här var första gången och jag kommer komma igen!
 Det här var första gången och sista.

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards